tisdag 19 oktober 2010

En fundering..

Mätt och go sitter jag i soffan och kollar på Simpsons. Önskar nog att klockan var lite mer än vad hon är nu, är trötter och längtar efter min säng.

Under mina arbetsdagar så hinner många tankar och funderingar att grubblas igenom. Gärna om och om igen ;) En fundering har varit att jag undrar vad det är som gör att män/gubbar ser det som en självklarhet att säga i princip vad de vill gällande sexanspelningar när man kommer som tjej till dem? Har man lärt känna dem så man vet hur de är som person, så kan det vara lättare att ta ett sexskämt/anspelning. Man vet att de säger det med glimten i ögat. Men ibland blir det bara så fel! Speciellt om man kommer till företaget för första gången och de säger nåt, som de tror ska vara kul men istället så blir det ansträngt och stelt. Är det samhället/media som har påverkat oss? Det måste vara så! För min egen del så tycker jag, till en viss gräns, att det är ok att vi skämtar om sex. Men problemet är när det går för långt, när ett skämt blir till en hand på fel ställe istället. Det är inte ok! Men tyvärr vanligare än vad man tror. Ja, nån förändring över natten lär det ju inte bli heller...

Men ja, det var en liten fundering iaf. Finns ju många andra, lättsammare också ;) Men de tar vi en annan gång.

Lite varm choklad och en banan innan läggdags får det bli!

Go natt folket!

1 kommentar:

  1. En hand på fel ställe är verkligen inte okej!!!
    Själv har jag inte varit med om direkta sexskämt/anspelningar på något av mina jobb, men jag tror att på vissa arbetsplatser har det alltid hållit på med det så det blir liksom okej till slut.
    En lite sen kommentar från mig...

    SvaraRadera