lördag 14 mars 2009

Vilken vecka det har varit! Fullt upp varje dag. Min lille brorson fyllde 6 år den 10 mars och brorsan bad mig att baka bullar inför barnkalaset. Ops... javisst men jag har ju aldrig bakat innan. Men va gör man inte?! Så sammanlagt har jag bakat 75 bullar i veckan. Större delen har faktiskt gått till jobbet, så klart =) Gillar att baka till mina goa vänner på jobbet!
Förutom bullbaket så har jag hjälpt min moster att flytta, tuuungt men gott att det e gjort. Har även klämt in en fika. C har varit på besök så då får man passa på. Inte för att GBG ligger långt bort men våra tider ska ju klaffa ihop oxå. Svårt när båda jobbar. Men det va roligt att träffa henne iaf! Jobbet har ju varit hysteriskt. Jag hinner inte med det jag ska. Nästan samma visa varje eftermiddag när tiden börjar ta slut... jag irrar omkring och vet inte vad jag ska prioritera =/ Självförtroendet får sig en törn varje dag när jag kommer tillbaks med paket och alla andra har kört ut sina.

Igår efter jobbet skulle jag åka upp till bror och brorsöner i Nynäshamn. Mamma och pappa åkte tidigt på morgonen, så de var ju redan framme. Kom mig iväg runt 17.30, hade bullat upp med ljudböcker, cd-skivor, frukt, nötter, smörgåsar, vatten och jucie! Kom en bit utanför THN när "avgasreningssystems-lampan" tände sig igen. Efter snack med pappa kom vi fram till att jag snällt fick vända och ragga upp en annan bil. KUUUUUL! ...inte. Snälla T & J lånade ut sin bil till mig, så runt 19 var jag på väg igen. Va uppe i Nynäs runt 00.30. Resan gick faktiskt bra men jag va lite trött.

Så idag var det dags för barnkalas för P! Tyvärr så kom det bara ett barn till kalaset. Alla andra var bortresta eller sjuka. Men P var nöjd ändå. Alla fick ju desto mer bullar, kakor o godis. Min bullar var uppskattade, kändes bra när jag kämpat med dem så. Snart är det dags för att öppna en öl och bara luta sig tillbaks. Senare ikväll blir det pizza, snacks och schlager! Nice ;)

/Linda

1 kommentar:

  1. Dina bullar är supergoda. =) Är dom en beställningsvara? ;-)

    SvaraRadera