söndag 26 april 2009

Möhippa! ....och dagen efter

Igår var det dags för C's möhippa. Jag var hur stressad som helst på morgonen.Det kändes som det var tusen saker som skulle fixas och folk som skulle placeras ut på de olika "stationerna". Till slut verkade allt vara i sin ordning och C var på väg. När hon, C's syster och mamma anlände till den första "stationen" stod jag där alldeles tyst. C hade på sig ögonbindel samt en gammal rosa joggingtröja, knickers, gummistövlar, ordensband, tiara och ett litet trollspö. Hon såg för rolig ut!

Hon blev lämnad där ensam med hennes mamma. C's syster och jag sprang iväg i förväg för att möta upp de andra i sällskapet. Det första hon skulle göra var att cykla en liten bit till nästa uppdrag. Och det var inte vilken cykel som helst, det var min lilla rosa barncykel. Inte så lätt att cykla på men C klarade av det galant. Sen skulle hon ut och ro! Det var nog det bästa och det roligaste! Gud vad jag skrattade! Hon hade problem att sätta sig i båten. När hon väl fick satt sig hade hon problem att komma nånstans. Vi hade lagt gummibåten precis vid stranden och hon gick inte tillräckligt långt ut för att komma nånstans. Så jag fick gå ut i det KALLA vattnet och putta ut henne en bit. Sen gick det ganska så bra för henne. När hon kom iland sen fick hon gå en liten sväng på styltor innan det var dags för en vätskekontroll. Det sista uppdraget var att ta på sig pjäxor och skidor som låg framme till henne på stranden på Bodele. Hon gick i mål och fick av kranskullan en "krans"... alltså en uppblåsbar badring i form av en giraff =)

Efter det var det dags för picknick i det härliga vädret! Vi skålade i skumpa och åt pastasallad och goda muffins efteråt. Där satt vi nog i ca 1 ½ timma och njöt!
Kl 14 var det dags för chokladprovning med lite dryck till. Tänk att det finns så många olika chokladsorter. Vi fick testa 13 olika sorter. Först utan dryck och sen med dryck. Vi fick lite starkvin och lite rom. Starka grejjor men det var gott till chokladen!

Sen när vi var klara där åkte vi upp till Lane, till C's föräldrars hus. Vi drack vin i solen och satt och pratade. Jättemysigt! Sen käkade vi god middag och en ännu godare efterrätt. Jag tog en extra bit av cheesecaken, så dumt gjort för jag har haft ont i magen idag! Men jag visste ju vad jag gjorde. Sen var det party! Vi blandade drinkar, åt snacks, spelade musik och Singstar. Vi avslutade kvällen på Mortens. Det var väldigt mycket folk ute. Mycket småbarn. Det var lite synd, men annars var det hur kul som helst! Den blivande bruden var mycket nöjd och glad över dagen och det är ju huvudsaken!

Sen på natten gjorde jag det stora misstaget och messade en viss person. Hade hållt mig hela kvällen men sen när jag kom hem kunde jag inte låta bli.... STORT MISSTAG!!! Usch, jag har gått och ångrat mig hela dagen idag. Ju mer av dagen som har gått desto mer har jag ångrat mig. Känns ännu värre när jag inte har fått någon reaktion tillbaks heller. Inget alls liksom. Han kom hem i em men har inte hört nåt. Försöker att peppa mig till max nu, men det är svårt. Känns som att jag är tillbaks på ruta ett. Jag kommer ingenstans! Ena stunden känns allt ok, men sen inte. Trivs inte med mig själv, känner mig värdelös, ful och alldeles för smal. Trivs inte här hemma heller. Så som jag har det i min lägenhet kan representera hur jag känner inför mig själv. Inget jag visar utåt dock. Nu blev det sådär dystert och svart igen. Vill ju gärna undvika det här på bloggen, men men...

Mina hjärtegull, ta hand om er!

Kram

1 kommentar:

  1. We love u!!!
    Det vet du gumman... Vi struntar i killar tycker jag, det e bara komplicerat.

    SvaraRadera