fredag 3 juli 2009

Punka på E6:an =/



Idag på eftermiddagen gick det verkligen inte som Carro och jag hade tänkt oss. Jag skulle skjutsa henne till Dingle för att hon skulle hämta en jobbil där. Strax efter att vi passerat Simons värdshus i Hogstorp, började bilen låta konstigt. Carro kollade ut i fönstret och konstaterade att vi hade fått punka.... rejäl sådan också.


Vi fick ringa efter lite hjälp. Det enda som jag hade i bilen var en domkraft! Det kommer man inte så långt med utan ett däck. Vi satt där i bilen och väntade ett bra tag. Jag kom på att jag hade en avisering till en kund som skulle vara utlämnat innan kl 16. Klockan började närma sig detta och jag insåg att det inte fanns någon chans överhuvudtaget att jag skulle hinna dit. Jag ringde kunden och pratade in ett mobilsvar. Så efter en liten stund kom våran räddare i nöden, Jonas.
Under tiden han bytade däck och grejjade så ringde min arbetsmobil. Det va kunden som jag hade lämnat ett meddelande till. Jag förklarade som det var och efter lite överläggande beslöt han sig för att komma ut till oss, på E6:an för att hämta sitt paket. Det är bra kunder det :) Lagom tills Jonas var klar så dök kunden upp! Kunde inte bli bättre. Sen fortsatte Carro och jag våran resa till Dingle utan några problem. Det var den eftermiddagen det.

Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar