söndag 30 maj 2010

Blomköp och Mors dag

Har rest mig från gårdagen, känner mig något bättre och något starkare. Tack mina hjärtan samt Robyn ;)

Idag firade jag lilla mamma. Pappa var med på ett hörn också :) Hon fick ett par rosa gummistövlar, en blomma att plantera på kolonilotten samt lotter. Sen lagade jag middag åt dem (indiskt, jättegott!) och till efterrätt hade jag gjort pannacotta med hallon och blåbär. En rätt bra mors dag om jag får säga det själv :)

Lilla mamma

När vi handlade blomman till mamma passade jag på att köpa en liten planta till mig också, en jordgubbsplanta! Den ska få växa till sig på balkongen. Ska ta väl hand om den, så den ger mig en massa jordgubbar i sommar. Det är som sagt, min mynta och jordgubbsplantan som får extra mycket kärlek här hemma!



Klockan börjar dra sig mot läggdags snart. Innan dess måste jag fixa lunchlåda tills imorgon. Carro börjar jobba imorgon, äntligen!! Hoppas hon får köra UA tillsammans med mig :)

Sweet dreams!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar