måndag 10 maj 2010

Powerwalk och go´ middag

Sitter och väntar på att min mat ska bli klar... den tog lite längre tid än vad jag hade räknat med. Men den som väntar på nåt gott :) Det blir kycklinggratäng med dijonsenap och basilika. Inte varje dag som jag slår på stort och lagar något såhär avancerat (var inte så svårt men namnet på maträtten låter så ordentlig på nåt sätt liksom :) ) Det är lite tråkigt att laga mat till sig själv ibland, ännu tråkigare att ha tv:n som sällskap. Fast jag ska erkänna att ibland är det skönt att vara ensam också, så man kan få äta sina makaroner och korv utan att nån ska lägga sig i! :)
Försöker att äta med Mary en gång/ vecka, och det är väldans trevligt!!

Min middag :)

Fick med mig Carro Cool ut på en promenad idag när jag hade slutat jobbet. Och jisses en sån promenad, det var mer en powerwalk på ca en timma. Det gick undan men det var väldigt skönt att komma ut och gå av sig all stress och irritation från jobbet. Och att få snattra lite annat smått och gott! Längtar verkligen efter att få gå till gymmet/spinna/springa, det var alldeles för längesen sist. Men halsen är inte helt ok och jag vågar inte chansa. Bättre att bli frisk helt och hållet och så kan det få hålla sig så en lååång tid framöver.

Nu är det dags att äta lite mat. Sen blir det kladdkaka med grädde och en kopp te innan jag kryper ner under mitt sköna täcke.

Kram!


4 kommentarer:

  1. Åhhhh, jag kan äta med dig ;-) Det såg ju förträffligt gott ut! Mums!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det såg ju jättegott ut!
    Hur gjorde du maträtten? Jag älskar nya lättlagade recept! :)
    Kram/Sofia H

    SvaraRadera
  3. Hej Sofia!
    Gå in på Tasteline och kolla under gratänger, så ska den finnas där. Den var väldigt lättlagad :)
    Kram

    SvaraRadera