söndag 9 maj 2010

Neeej, inte...

....söndag kväll, redan! Helgen går alldeles för fort. Men jag har haft en riktigt bra helg! Mycket skratt och roliga/intressanta samtal. Och god mat förstås!! :) I fredags åt jag väldigt goda hamburgare som Pååla hade gjort, såå gott! Och till efterrätt blev det pannacotta a la Linda, en favorit bland sällskapet :)

På lördagen försökte jag städa lite. Det e ju inte allför kul :( Passade på att baka en kladdkaka också, som jag skulle ha med till Mary senare på em. Vi skulle grilla lite kött och självklart måste vi ju ha nåt sött efter maten! Innan jag åkte upp till henne så kollade jag på V75, ja det stämmer! Fick ett infall i fredags och köpte en andel. Nu sprang inte alla hästar som jag ville tyvärr. Fick 5 rätt av 7. Brukar ju vara utdelning på 5 rätt, men med min tur blev det såklart jackpot, så vinstsumman går över till nästa lördag och dess dragning då. Life's a bitch! Jaja, det var ju lite kul att kolla och prata lite med Han däruppe :)

Väl hos Mary grillade vi fläskfile och till det hade vi klyftpotatis och god sallad. Blev supermätt! Sen vart det godis, kladdkaka med grädde och jordgubbar UNDERBART! Vi kollade på en film också, The Stoning of Soraya M, ingen uppåt film, men verkligen sevärd. Man inser att man har det rätt så bra här i Sverige ändå, trots alla våra "problem".

Idag drog jag ut Pååla och twinsen på en liten promenad i solen. Kämpigt att putta vagnen framför sig i backarna, men på så sätt får jag ju lite träning och Pååla lite semester ;) Vi var nog ute i ca en timma. Det var gott! När jag kom hem fick jag för mig att jag skulle göra proteinbars, googlade efter recept och sen satte jag igång. Var inte så himla komplicerat och de smakar rätt så gott. Ska nog bara ha i lite mer honung nästa gång. För en nästa gång blir det garanterat! :)



Dags att inta soffan en stund med en kopp te innan det är dags att lägga sig. Segt med arbetsdag imorgon, men det är ju kort vecka i veckan, alltid nåt :)

Sov gott!

2 kommentarer: